søndag 26. juni 2011

Dag 1

Alt har en begynnelse og for meg er dette forhåpentligvis første dagen i et sunnere og lettere liv.

Etter at hunden min først var syk i et år døde den for 2 år siden. Etter det begynte jeg sakte men sikkert å gå opp i vekt. Men da jeg sluttet å røyke i fjor høst ble det virkelig fart på sakene. Jeg sitter nå med en dødvekt på omtrent 30 kg som optimisten i meg vil ha vekk før jul, mens realisten ymter frampå om neste sommer... Tiden vil vise... :)




Jeg har prøvd pulverkur en gang tidligere. I mitt forrige liv eller noe sånt... tror den ble kalt Cambridge kuren. Fikk kun kjøpe en ukes forsyning om gangen og måtte inn til veiing før jeg fikk med meg neste ukes ladning. Den gang holdt kroppen krampaktig på kiloene, gikk ned 0,5 kg første uken og 0,7 kg uken etter. Men totalt mistet jeg ca 10 kg på 4 uker. Håper virkelig jeg slipper det denne gangen, tar virkelig på motivasjonen når man ikke kan se resultatet av alt arbeidet.



Jeg kommer til å kjøre "ren" kur, og grunnen til det er at jeg dessverre kjenner meg selv godt nok til å vite at en kalori fattig middag annen hver dag fort hadde sklidd ut til en hver dag før den ikke ble fult så kalori fattig osv osv...

Min største utfordring kommer i august, for da skal jeg til Syden i 2 uker med min kjære datter. Jeg har ikke tenkt å kjøre Noka i disse 2 ukene og håper bare jeg klarer å ta opp igjen tråden når jeg kommer tilbake. Regner med at suksess raten de første 5 ukene vil være avgjørende.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar